وب سایت شخصی محمد حسنوند

وب سایت شخصی محمد حسنوند

وب سایت شخصی محمد حسنوند

وب سایت شخصی محمد حسنوند

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

شانزدهمین روز از مهرماه امسال، کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ، با نهایی کردن طرح اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه ، تعداد نمایندگان مجلس را به 310 نفر افزایش داد و تغییراتی را در حوزه های انتخابیه ایجاد نمود. اصلاحاتی که نسیم آن در لرستان نیز وزیدن گرفت و اختصاص دو نماینده دیگر به لرستان موجب شد، تا هم سلسله و دلفان دارای یک کرسی مستقل در پارلمان گردند و هم وحدت حوزه انتخابیه این دوشهرستان و حواشی فراوان پیرامون آن پایان یابد.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۳ ، ۱۶:۱۲
محمد حسنونددرس خواندن مجازات قطع درخت!
به تازگی در یکی از پرونده‌های قضایی در استان ایلام، اتفاق جالب روی داده که اطلاع از آن به خصوص برای قضات دادگستری لرستان خالی از لطف نیست.
به گزارش خبرنگار یافته، قاضی محمد حسنوند رئیس  دادگاه عمومی بخش هلیلان استان ایلام در یکی از آرای صادره برای دو جوان  25 ساله و بی‌سواد که مرتکب قطع درخت و ذغال‌گیری شده بودند، آن‌ها را به مجازات تعلیقی محکوم کرد. نکته جالب توجه این که این افراد در طی مدت تعلیق موظف هستند علاوه بر کاشت درخت و همکاری با منابع طبیعی اسلام، در کلاس نهضت سواد‌آموزی نیز شرکت کنند و ظرف مدت یک سال گواهی کلاس اول ابتدایی را به قاضی ارایه نمایند.قاضی پرونده در این خصوص به خبرنگار یافته گفت: چون دلیل اصلی ارتکاب جرم این 2 نفر جهل به قانون بوده، لذا به نظرم رسید صدور چنین رأیی برای آن‌ها مفید باشد. حسنوند افزود: امیدوارم با صدور چنین رأیی در حفاظت از محیط زیست کشور تأثیرگذار بوده باشم و همچنین این دو جوان نیز از نعمت سواد بهره‌مند شوند.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۳ ، ۱۶:۰۸

ضرورت آموزش حقوق شهروندی در ایران

محمد حسنوند

تصور فرد بدون حضور در جامعه تصور امری محال است، خواسته یا ناخواسته ما در اجتماع به دنیا می آییم رشد می کنیم و هویت می یابیم، زندگی اجتماعی برای انسان برکات فراوانی دارد از تامین ابتدایی ترین نیازهای انسان تا متعالی ترین انها طیف وسیعی از نیازهای انسان را برآورده می سازد، امکان رشد و تعالی، امنیت، سهولت در برآوردن نیازها، همکاری و همدلی اجتماعی، همه و همه تنها در حضور دیگران و در زیست جمعی معنا می یابد . در کنار تمام این مواهب ، لاجرم محدودیت ها و وظایفی نیز بر ما تحمیل می شود . مجموعه این امتیازات و این محدودیتها ، حقوق و تکالیف ما را در جامعه رقم خواهد زد

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۳ ، ۱۶:۲۲

داعش میراث شوم استعمار برای خاورمیانه!

واکنش افخم سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارت کامرون نخست وزیر بریتانیا که دیروز در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود "ما اختلافات زیادی [با ایران] داریم. حمایت ایران از سازمان‌های تروریستی، برنامه هسته‌ای، نحوه برخوردش با مردم ایران اینها همه باید تغییر کنند".  اشاره ای درست به یک واقعیت تاریخی است که به دور از هیاهوی غرب بر سر مبارزه با تروریسم، ریشه واقعی بحران داعش و دیگر مصائبی که این روزها خاورمیانه درگیر آنهاست، را به خوبی نشان می دهد. در واقع همان طور که خانم افخم اظهار داشت ؛این سخنان آقای کامرون " تداوم دیدگاه خود محورانه دولتی است که سابقه نابسامانی در منطقه ما را دارد و بسیاری از مشکلات این منطقه به دلیل سیاست های نادرست آن دولت است."

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۳ ، ۱۶:۱۸